Sir Lump Mud Datang!

Assalamualaikum & salam lesung pipit pada semua MY. Konsikou, terima kasih, xie xie, Shukriya, Syukran & thank you coz kamu urang semua melawat juga ini weblog, tak kire le kamu india kah, lu cina pun, melayu ker, taw sabahan kha mawpun kamek ada sipak, sa rispek sama kamu sume, sini kena sapot sebagai multi-racial yang power bukan standard k!

Post Terbaek!

Sunday 10 February 2013

DIE YOUNG HEBAT GILAK PENYAMPAIANNYA DARIPADA BAD ROMANCE?

Assalammualaikum dan Salam senyum sombong asal Nampak lesung pipit! Jangan begitu bha ah! SOW! Kita dikejutkan dengan benda baru tapi sudah di cucuk macam jarum halus dibadan kita sume dan kita semua sibuk bab-bab gini, apa saja yang si rasa, dengar, Nampak terus bagi komen macam2. Tanpa ayat-ayat bunga bunga sakura lebih senang sakap, ani banda dipanggil baharu dunia pesanan ( New World Order ). Laa! Takyah tekejut kat sana JOHOR lama dah pun, betul ker? Tengok la sendiri. Kita baru tahu ada susuk kat dalam badan ni! Takpe!. Sakap pasal isu-isu begini kene kene pulak cerita si mak cik salleh dengan adegan barunya dalam kerjayanya, sapa lea kalu bukan Ke$ha! Kenapa si Ke$ha? Nak taw? Scroll down beb!



“DIE YOUNG” Dengar ja intro ni, adrenaline pun mula naik turun naik turun seolah-olah ada equalizer ada di badan. Kalu dengar lagu dia memang best music dia ni macam di pub! haha! which I’m recommend for you. Sekali-kali dengar la instrumental atau minus one dia, korank bleh taw macam mana susah nya susahnya nak buat music yang melibatkan electronic dan turntable, fl studio, musik instrument dan masam-masam lae. Therefore, hargai seni orang.



Walau apa pun, apa yang dimain oleh piring hitam dan di-scratchin’, tapi lagu yang tak taw gua pa tujuan dan nawaitu dalam hati orang bikin lirik lagu ni. Itu pasai kena rajin-rajin buka lirik ,faham dulu, pi la buka new tab, nda pun tekan ja saya, SUPAYA SAYA BUKAN MENJADI SEORANG PEFITNAH DALAM DUNIA BLOG!. Lirik lagu yang dimainkan penuh mengajar kita memikir pendek, tak taw la kenapa lagu begini patut dibiarkan jadi lagu antarabangsa, pelik bila orang ramai mengata kenapa China takda undang-undang pasal barang tiruan, tapi sekurang-kurang benda tu ada kualiti skit bole dipakai so orang takpa beli mahal mahal kan, tak semestinya orang tak beli barang ori kan, kan korang dah kaya juga, itu la dinamakan Social Justice.



I hear your heart beat to the beat of the drums
Lirik sefaham aq, pasal bila dengar lagu yang macam electronica, dubstep, jantung pun ikut dup dip dup, adrenalin pun ikut bekerja, bulu roma semua naik.



Let's make the most of the night like we're gonna die young
Lirik ni sebenarnya bole dimaksudkan dalam pessimistic & optimistic, kalu pessimistic lirik sefaham aq ajak si member-member pi clubin setiap malam, So setiap malam tu enjoy berabis la sampai koma n anggap time tu kita takda dah hari esok, so bila sudah predict yang kita die esok lusa enjoy la sebab we’re gonna die young.



Dari segi perspektif yang optimistic, macam sia, sia anggap,yalah kiamat tu jauh nun sana tapi bersedia la, tapi mati tu dekat kan, hari-hari kita kena ingatkan diri esok aq akan mati, jadi sia olang mesti sadia bekalan untuk hari yang jauh dari alam sebenar. So, apa kena mengena? 



Let's make the most of the night , So malam tu kalu bagi orang-orang memahami maksud malam itu, sesuai buat qiamulai dan solat-solat sunat kan dan anggap itu kali terakhir kila melakukan ibadat, so sesuai dengan human sense, kita bila suda sampai ajal sampai akhir nafas kena mestilah minta maaf balik-balik sama orang tedekat, right?



Lirik len gua tak taw, sebab cite punya la berkait rapat dengan nafsu serakah manusia, tuik! Gua tak komen semuanya, tapi menurut kata si cewek Ke$ha ni (December 20, 2012),
“Selepas peristiwa tragis saya rasa banyak emosi dan kesedihan apabila saya berkata, saya telah dipaksa untuk menyanyi beberapa lirik die young. Terpaksa bukan perkataan yang betul. Saya tidak mempunyai kebimbangan tentang frasa "Die Young" dalam korus terutamanya apabila saya telah menulis lirik  ini kerana begitu banyak peminat saya masih muda dan itulah salah satu sebab mengapa saya menulis begitu banyak versi lagu ini. Tetapi titik lagu adalah kepentingan hidup setiap hari dengan sepenuhnya dan kekal muda di hati, dan ini adalah perkara yang saya benar-benar percaya.”

Erm? Wait wait wait...  ko istidy dulu ah. Jan lu buat andaian.



Jadi lirik suda faham-faham sikit. Jadi sekarang, sensasi semakin panas. kita olang sekalang pi Music Video.



SOW! Musik video ni la, honestly, wo taw lagu die ni dali youtube sebab situ la jumpa lagu nie. Dengar saja ma sudah rasa syiok, tapi ini macam video ah, buat hatie lunsing. Haiyah, ini pendapat gua, lagu Die young & musik video ala-ala mata satu? Itu lagu masam tidak sampai pigi itu pahaman saye.
Video musik dia ni macam da mengalahkan gadis Gagah (lady Gaga), terang-terangan habis gua nengok, semua berunsur iluminati. Tapi kenapa lirik tak serupa dengan lagu? Timbul persoalan. Korank tak rasa ada mainan dibalik lagu tue.
Peringkat pendapat saya, Lagu-lagu ke$ha berunsurkan fahaman parti liar, parti sampai pagi, parti yang paling hebat, parti yang bebas dan melibatkan kebebasan hidup dan cara berfikir. Tapi kenapa sampai nak menyokong iluminati?


Let me tell you what happen in the real world and beyond the real world in the present world, saya faham disini mungkin manusia penuh dengan cara tindakan yang memaksa ataupun dipaksa, manusia tidak perlu berlembut untuk mendapatkan kuasa untuk kuat. Manusia sekarang tidak akan faham cara kata-kata yang sempurna mahupun kata-kata memujuk dan ditunjuk melainkan pujukan dan tunjukan scr berbeda. Tapi ada sekali manusia tu akan mengaku dia tidak sebenarnya seperti yang disangka kan orang dan oleh kerna dia tidak terdaya atas pengakuannya, lama kelamaan dia terpaksa akur dan mengubah ciptaan dalamannya bahawa dia tidak, kerana ancaman itu berada orang sudah menumpahi darahnya kerana sudah mendapat semuanya takkan orang berjasa tidak punya hak apa lagikuasa. Manusia memang suka jalan singkat dan akhirnya mencari benda yang mudah untuk impian. Bila kita dapat jalan singkat kita dapat apa kita nak sesuai dengan diri dan keinginan serta cita rasa, lamalama dan kelamaan menjadi sesuatu yang baru dalam hidup serta betukar dari asing dalam impian dan berbeza tujuan kita. Sembunyi tak bermaksud anda tidak boleh tahu, sebab manusia masing-masing empunya bentuk hati yang sama, sama macam mana? Kita tahu mana baik dan buruk, itu kelemahanminda, logik akal juga memainkan peranan dan berusaha untuk cari penyelesaianuntuk mengelak rasa bimbang dan ancaman. Saya tertarik dengan kata-kata mereka yang menjadikan hidup tidak perlu dikawal penuh dan semua manusia punya sama ada hak. Tapi semua bakal dihalang bila ada ingin mengubah dunia sebab satu lawan jutaan teda tandingan dan sebaliknya, satu lawan jutaan adalah kerana kuasa yang kerasdan kerana sentiasa ada persediaan. Suara bukan kekuatan sebenarnya, pasti ada guna sesuatu untuk henti suara itu. Itulah Dipanggil FORCE!


Jadi LC tak bagi komen Cuma bagi sedikit beyond your head, untuk faham bahasa bubur diatas rajinkan jari jemari kalian dong untuk bukanya! Sambil buka jom saksikan bideo-nya si Ke$ha! JOM!!!





THUS!!! Buka minda sekejab jangan fikir singkat, buka mata muka hati bukalah semua asalkan jangan buka baju seluar plak! Itu tak normal tu! Pesanan LC, LC tak bagi fahaman scr direct, nanti takut-takut lea tekorban! AND, harap-harap MY jangan layan hal-hal camni, tapi kena ambil tahu,orait nopo! BYE BYE!peace!